Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
02-12-2019
Honda maakt de prijzen van de nieuwe Fireblade en Fireblade SP bekend



Sinds zijn introductie in 1992 is Honda’s Iconische Fireblade doorgegroeid tot een onwaarschijnlijke 1000 cc motorfiets. De nieuwe Fireblade werd helemaal vanaf nul opnieuw ontworpen met veel input van de motor- en chassistechnologie van de straatlegale MotoGP motor, de RC213V-S, en aerodynamica van de RC213V. Dit alles om tot stuureigenschappen en aerodynamica te komen die perfect zijn voor het circuit.
Het resultaat? Het CBR1000RR-R blok bereikt 113Nm bij 12.500 tpm en haalt een topvermogen van 160kW (217,6PK) bij 14.500 tpm. 

De CBR1000RR-R is een compleet nieuwe motorfiets, gebouwd met een nooit geziene focus op circuit rijden, prestaties en controle. Het CBR1000RR-R blok bereikt levert 113Nm bij 12.500 tpm en haalt een topvermogen van 160kW (217,6PK) bij 14.500 tpm. 

Het vier-in-lijn motorblok haalt zijn verbrandings- en lage frictie-technologie bij de RC213V-S en deelt ook de boring en slag. Het blok heeft titanium drijfstangen en gesmede aluminium zuigers. De Honda Selectable Torque Control werd geoptimaliseerd en een instelbare Start Modus vervoegt Power, Motor Rem en Wheelie Controle. Een aluminium diamant type frame biedt een langere RC213V-S-stijl swingarm. 



Er is een zes-axiale IMU (Inertial Measurement Unit), Honda Electronic Steering Damper (HESD) met 3 niveaus en Showa ophanging voor- en achter. Nissin remklauwen bijten in de 330 mm schijven. Het bodywork en de rijhouding hebben een absolute focus op aerodynamische prestaties en er zijn winglets om neerwaartse druk te genereren, rechtstreeks afgeleid uit de MotoGP. 

Tweetraps ABS met wisselbare SPORT/TRACK-modi, alsook Launch Control horen tot de standaard elektronica. Een kleuren TFT-scherm en de Honda Smart Key zijn de kers op de taart. 

De CBR1000RR-R SP Fireblade SP beschikt over dezelfde krachtbron en hoogstaande technologie als de standaard Fireblade, maar is standaard uitgerust met quickshifter, de semi-actieve Öhlins Electronic Control (S-EC) van de tweede generatie en nieuwe Brembo Stylema vierzuigerklauwen.



Voor 2020 zijn de Honda Fireblade en Fireblade SP beschikbaar in twee kleurenopties
1)    Grand Prix Red / HRC Tricolor
2)    Mat Pearl Morion Black

De Honda CBR1000RR-R Fireblade is vanaf april 2020 verkrijgbaar via de officiële Honda dealers voor € 25.758,- (incl. BTW, BPM en kosten rijklaarmaken).

De Honda CBR1000RR-R SP Fireblade SP is vanaf februari 2020 verkrijgbaar via de officiële Honda dealers voor € 30.458,- (incl. BTW, BPM en kosten rijklaarmaken).

Je droomHONDA nog niet gevonden?  De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl

#Honda #Fireblade #SP #supersport #motoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Metisse" betekent: De broers Don en Derek Rickman, zelf motocrossers, plaatsten in de jaren zestig het motorblok van een Triumph viertakt twin in een zelfbouwframe en noemden die creatie Rickman Metisse. De naam Metisse is afgeleid van het Franse métisse, dat van gemengd ras of bastaard betekent. De Metisse crossmotorfiets werd op kleine schaal gemaakt. Toen de viertakt op de crossterreinen werd verdrongen door de tweetakt, richtten de broers Rickman zich op de bouw van complete motorfietsen voor op de weg en op racemotoren. Ook brachten zij in samenwerking met Weslake een opvoerset voor BSA en Triumph.
© 2000 - 2024 Motoroccasion