Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
30-11-2020
Kawasaki; een blik in de toekomst



De laatste jaren zijn vrijwel alle Kawasaki modellen vernieuwd, voor 2021 is nu de gehele line-up Euro 5 gemaakt. Met de recente onthulling van de nieuwe Versys 1000S, de nieuwe ZX-10R, ZX-10RR én de spectaculaire Supernaked Z H2 SE staat er een fantastische en moderne line-up! Daar blijft het niet bij. Het ambitieuze Kawasaki licht nu een tipje van de sluier op met betrekking tot de technologieën van de toekomst.

Het ambitieuze Kawasaki ontwikkelt momenteel een aantal opwindende nieuwe concepten: "Op de EICMA toonden we in 2019 al een elektrische tweewieler. Nu onderzoeken we de mogelijkheden van hybride technologie” voor motoren verteld Mr. Inoue, General Manager van Kawasaki’s Marketing & Sales-afdeling in het Japanse Akashi.

Kawasaki heeft veel expertise op het gebied van Gigacel nikkel-metaalhydride-batterijen. Deze worden al succesvol toegepast voor trams en andere voertuigen in het openbaar vervoer. Alhoewel er nog volop wordt gediscussieerd over de beste energiebron voor een hybridevoertuig kan je stellen dat de aanwezige kennis m.b.t. alternatieve aandrijvingen binnen het Kawasaki concern groot is.

Voor het nieuwe hybride tweewielconcept combineert de fabriek in Akashi schone verbrandingsmotoren-technologie met het potentieel van een emissievrije elektrische aandrijving. Het concept is bedoeld voor forenzen, die korte tot middellange afstanden afleggen. Men kan op benzine rijden maar ook volledig elektrisch bijvoorbeeld binnen de stad. De aandrijvingen kunnen ook worden gecombineerd voor ultieme power en rijsensatie. Hiermee biedt Kawasaki een antwoord op hedendaagse uitdagingen, zoals de beperkte actieradius van elektrische voertuigen en de trend, dat veel binnensteden tot zero-emissie-gebieden worden uitgeroepen. De nieuwe hybride tweewieler zit nog in de ontwikkelingsfase maar toont aan hoe veelzijdig de research van Kawasaki op dit gebied al is.



Kawasaki kondigde ook ontwikkelingen aan op het gebied van Kunstmatige Intelligentie en optimale interactie tussen rijder en machine. De Kawasaki Rideology-filosofie wordt hierbij naar het hoogste niveau getild. Een proefversie van dit concept wordt in Japan al door een groep Kawasaki-fans getest. Het concept bevat onder andere een stem-geactiveerde helm-interface waarmee de rijder diverse zaken kan controleren. Bijvoorbeeld de resterende inhoud van de brandstoftank, het weer op de bestemming of de voorspelde verkeersdrukte op de geplande route. De focus van Kawasaki ligt volledig op het creëren van "Good Times" voor Kawasaki fans!    

Zie hier de verschillende video’s van Kawasaki

Masanori Inoue, General Manager Marketing & Sales Division, Kawasaki Heavy Industries
https://www.youtube.com/watch?v=beroXn5qmmA
Kawasaki Rideology meets Hybrid Power
https://www.youtube.com/watch?v=BBf3eHhfW3k&t=12s
Kawasaki Rideology meets Artificial Intelligence
https://www.youtube.com/watch?v=ZcgI4KsbsKk
Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl
 

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "GoldWing" betekent: De GL1000 GoldWing van Honda betekende een sensatie toen hij in oktober 1974 werd geïntroduceerd op de IFMA-motorshow in Keulen. Niet alleen door zijn massieve uitstraling en enorm gewicht van 260 kilogram, maar ook door de watergekoelde viercilinder Moxermotor en andere technische bijzonderheden, zoals een tank die onder het zadel is geplaatst. De motorfiets heeft een reputatie verworven als betrouwbare,comfortabele en soepele toerbuffel. Er bestaat waarschijnlijk geen andere motorfiets waarover de meningen zo verdeeld zijn. ‘You hate it or you love it’, zeggen de Engelsen; een middenweg bestaat niet. GoldWinghaters spraken al snel over de Lead Wing (de loden vleugel). Aan de andere kant zijn er motorrijders die bij de GoldWïng zweren, getuige de vele (grote) clubs die momenteel rond dit merk bestaan. Vooral in de Verenigde Staten werd de GoldWing binnen korte tijd een doorslaand succes. Hoe dan ook, de GoldWing is de motorfiets met de meeste (ongunstig klinkende) bijnamen uit de geschiedenis van de motorfiets, zoals: halve auto, Scania en touringcar op twee wielen. Door de jaren heen werd de motorfiets voortdurend verbeterd. De huidige GoldWing heeft een zescilinder krachtbron en is de meest luxueuze toerfiets die te koop is.
© 2000 - 2023 Motoroccasion