Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
30-11-2020
Kawasaki; een blik in de toekomst



De laatste jaren zijn vrijwel alle Kawasaki modellen vernieuwd, voor 2021 is nu de gehele line-up Euro 5 gemaakt. Met de recente onthulling van de nieuwe Versys 1000S, de nieuwe ZX-10R, ZX-10RR én de spectaculaire Supernaked Z H2 SE staat er een fantastische en moderne line-up! Daar blijft het niet bij. Het ambitieuze Kawasaki licht nu een tipje van de sluier op met betrekking tot de technologieën van de toekomst.

Het ambitieuze Kawasaki ontwikkelt momenteel een aantal opwindende nieuwe concepten: "Op de EICMA toonden we in 2019 al een elektrische tweewieler. Nu onderzoeken we de mogelijkheden van hybride technologie” voor motoren verteld Mr. Inoue, General Manager van Kawasaki’s Marketing & Sales-afdeling in het Japanse Akashi.

Kawasaki heeft veel expertise op het gebied van Gigacel nikkel-metaalhydride-batterijen. Deze worden al succesvol toegepast voor trams en andere voertuigen in het openbaar vervoer. Alhoewel er nog volop wordt gediscussieerd over de beste energiebron voor een hybridevoertuig kan je stellen dat de aanwezige kennis m.b.t. alternatieve aandrijvingen binnen het Kawasaki concern groot is.

Voor het nieuwe hybride tweewielconcept combineert de fabriek in Akashi schone verbrandingsmotoren-technologie met het potentieel van een emissievrije elektrische aandrijving. Het concept is bedoeld voor forenzen, die korte tot middellange afstanden afleggen. Men kan op benzine rijden maar ook volledig elektrisch bijvoorbeeld binnen de stad. De aandrijvingen kunnen ook worden gecombineerd voor ultieme power en rijsensatie. Hiermee biedt Kawasaki een antwoord op hedendaagse uitdagingen, zoals de beperkte actieradius van elektrische voertuigen en de trend, dat veel binnensteden tot zero-emissie-gebieden worden uitgeroepen. De nieuwe hybride tweewieler zit nog in de ontwikkelingsfase maar toont aan hoe veelzijdig de research van Kawasaki op dit gebied al is.



Kawasaki kondigde ook ontwikkelingen aan op het gebied van Kunstmatige Intelligentie en optimale interactie tussen rijder en machine. De Kawasaki Rideology-filosofie wordt hierbij naar het hoogste niveau getild. Een proefversie van dit concept wordt in Japan al door een groep Kawasaki-fans getest. Het concept bevat onder andere een stem-geactiveerde helm-interface waarmee de rijder diverse zaken kan controleren. Bijvoorbeeld de resterende inhoud van de brandstoftank, het weer op de bestemming of de voorspelde verkeersdrukte op de geplande route. De focus van Kawasaki ligt volledig op het creëren van "Good Times" voor Kawasaki fans!    

Zie hier de verschillende video’s van Kawasaki

Masanori Inoue, General Manager Marketing & Sales Division, Kawasaki Heavy Industries
https://www.youtube.com/watch?v=beroXn5qmmA
Kawasaki Rideology meets Hybrid Power
https://www.youtube.com/watch?v=BBf3eHhfW3k&t=12s
Kawasaki Rideology meets Artificial Intelligence
https://www.youtube.com/watch?v=ZcgI4KsbsKk
Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1994 - Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion