Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
22-01-2021
Motorfiets aanschaffen tijdens Lockdown?

Profiteer nog 6 weken van NIWAWinterdeals

Wij zetten de juiste middelen in om, geheel binnen het kader van de RIVM regels, de proefrit te uitvoeren!

Bekijk al onze winterdeals via onderstaande link of kom langs in onze showroom!

Tijdelijk zeer scherp geprijsde motorfietsen in diverse segmenten! Nu extra scherp tijdens de lockdown!
Wij gaan plaats maken voor de nieuwe 2021 modellen en hebben daarom vanaf nu weer onze bekende WINTERDEALS.
https://www.niwa.nl/acties 
Direct scherpe prijzen voor een groot aantal geselecteerde motorfietsen!



Bron: NIWA Motoren

Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geÔntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten ItaliŽ. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2021 Motoroccasion