Nieuwsbrief:

MOTORENenzo

Wij zijn een dynamisch bedrijf dat ooit vanuit hobby begonnen is. Nu zijn wij een professionele motorshop gestart waarin van low budget tot exclusieve motoren verkopen. Dit vanuit ons toonaangevende bedrijfspand en bijbehorende showroom aan de Reest 52 tot en met 58 te Dronten. Ons bedrijf onderscheid zich, ten opzichte van andere motorzaken, door onze liefde voor alles wat op en met motoren voortbeweegt, waardoor bij ons de mogelijkheid bestaat om bijvoorbeeld auto's, boten, waterscooters en overige objecten met motoren in te ruilen; tegen handelsprijs uiteraard. Wij zijn gespecialiseerd in motoren die verbouwd zijn en waar dus absoluut geen 2e van is, die vindt u dan ook regelmatig bij ons in de showroom. In opdracht verbouwen wij ook motoren op bestelling. Ook kunt u bij ons terecht voor motorkleding en accessoires van alle merken. U bent bij ons uiteraard van harte welkom om rond te kijken in onze winkel en de koffie staat altijd klaar!! U kunt ons bedrijfspand zien vanaf de Dronterringweg (n307 het oude pand van flevo verkeersrijschool)
Alle motoren van MOTORENenzo
36 motoren gevonden
HONDA ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA ST 1100 PAN EUROPEAN
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1996,
YAMAHA XS 750 SE
YAMAHA XS 750 SE
€ 4.450,- p/mnd klik hier
1980, 850 Km
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1987, 14500 Km
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
€ 3.990,- p/mnd klik hier
1997, 56000 Km
SUZUKI RGV 250
SUZUKI RGV 250
€ 6.850,- p/mnd klik hier
1992, 23800 Km
SUZUKI VZ 1600 MARAUDER
SUZUKI VZ 1600 MARAUDER
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2006, 36500 Km
KAWASAKI VN 1500 CLASSIC
KAWASAKI VN 1500 CLASSIC
€ 4.290,- p/mnd klik hier
1997, 53000 Km
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
YAMAHA XVS 650 DRAGSTAR
€ 4.690,- p/mnd klik hier
1997, 51000 Km
HONDA VT 600
HONDA VT 600
€ 2.290,- p/mnd klik hier
1998, 53000 Km
SUZUKI GT 750
SUZUKI GT 750
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1974,
HARLEY-DAVIDSON V-ROD VRSCA
HARLEY-DAVIDSON V-ROD VRSCA
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2002, 31000 Km
SUZUKI GSX-R 1100 W
SUZUKI GSX-R 1100 W
€ 2.250,- p/mnd klik hier
1995, 40000 Km
TRIUMPH ROCKET III CLASSIC
TRIUMPH ROCKET III CLASSIC
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2005, 2500 Km
KAWASAKI VN 1500
KAWASAKI VN 1500
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1993, 20000 Km
HONDA GL 500
HONDA GL 500
€ 3.500,- p/mnd klik hier
1980, 55000 Km
HONDA CX 500
HONDA CX 500
€ 3.900,- p/mnd klik hier
1982, 42000 Km
BMW R 1150 R ROCKSTER
BMW R 1150 R ROCKSTER
€ 4.740,- p/mnd klik hier
2004, 44500 Km
BMW F 800 R
BMW F 800 R
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2010, 68000 Km
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
€ 3.990,- p/mnd klik hier
1992, 68000 Km
YAMAHA TDR 250
YAMAHA TDR 250
€ 6.950,- p/mnd klik hier
1990, 30000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2020 Motoroccasion