Nieuwsbrief:

P. Doff Motoren

Met ruim 25 jaar ervaring als monteur, heeft Peter Doff bijna alles wel gezien. Bent u in het bezit van een quad, scooter, chopper, cross-, sport- of circuitmotor? Bij Peter bent u aan het juiste adres! Naast het onderhoud, de reparaties en de verbouwingen van motoren, treft u in de shop ook accessoires en kleding aan. Bekijk ook eens het aanbod van tweedehands motoren! Vakkundig nagekeken, getest en aangeboden voor een zeer scherpe prijs. Mocht u vragen hebben, aarzel niet om te bellen. U kunt natuurlijk ook op bezoek komen! De koffie staat niet klaar, deze wordt vers voor u gezet! Graag tot ziens! 
Alle motoren van P. Doff Motoren
8 motoren gevonden
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1979, 500 Km
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCU
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCU
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2009, 26968 Mls
HONDA VTR 1000 F FIRESTORM
HONDA VTR 1000 F FIRESTORM
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1997, 42000 Km
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING SCREAMIN EAGLE FLHRSE
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING SCREAMIN EAGLE FLHRSE
€ 9.500,- p/mnd klik hier
2000, 52000 Mls
HARLEY-DAVIDSON STREET GLIDE FLHX
HARLEY-DAVIDSON STREET GLIDE FLHX
€ 16.500,- p/mnd klik hier
2011, 21230 Mls
HARLEY-DAVIDSON STREET GLIDE FLHXI
HARLEY-DAVIDSON STREET GLIDE FLHXI
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2012, 14000 Mls
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
€ 11.950,- p/mnd klik hier
1999, 33029 Mls
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
€ 18.750,- p/mnd klik hier
2012, 25466 Mls
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2019 Motoroccasion