Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
11-10-2018
Aprilia nieuws voor 2019



Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019
Eén van de absolute highlights van de Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 is de nieuwe, door Öhlins in samenwerking met Aprilia ontwikkelde Smart EC 2.0 semi-actieve demping. Via twee algemene settings – semi-actief en handmatig – en drie specifieke rijstanden – Track, Sport en Road – is de demping voor en achter inclusief de stuurdemper via knoppen op het stuur nu geheel naar persoonlijke voorkeur instelbaar. Eveneens nieuw voor de 175 pk sterke Aprilia Tuono V4 1100 Factory MY19 is de zwart-rode Superpole-kleurstelling.





Aprilia Shiver 900 MY19
Ook de Aprilia Shiver 900 is er voor modeljaar 2019 in twee nieuwe kleurschema’s: Challenging Red en Innovation Dark. Daarnaast heeft Aprilia de smeuïge 900cc V-twin technisch verder verfijnd en geoptimaliseerd, net als het uitlaatsysteem van de Shiver 900. Dankzij de integratie van een smartphone via het Aprilia Multimedia Platform en de bijbehorende app wordt routenavigatie-informatie nu via het TFT-scherm van de Shiver 900 weergegeven.





Aprilia RSV4 RR
De 201 pk en 115 Nm sterke V4 van de Aprilia RSV4 RR is inwendig eveneens verder verbeterd en verfijnd, wat heeft geresulteerd in minder wrijving en een geoptimaliseerde timing. Ook is het remsysteem verder aangescherpt met nieuwe, 5 mm dikke stalen remschijven (330 mm). Voortaan is er voor de RSV4 RR keuze uit twee nieuwe kleurschema’s (Rivazza grijs en Arrabbiata zwart) in combinatie met rode velgen. Het topmodel, de RSV4 RF, is er nu in de nieuwe zwart-rode trim ‘Superpole’.

Je droomAPRILIA vind je op www.motoroccasion.nl
#aprilia #rsv #motoroccasion #motoren

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2018 Motoroccasion