Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
30-01-2018
Sportieve jas voor retro motoren; de XSR Sport Editions



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Yamaha heeft voor de Nederlandse markt twee modellen in een sportieve jas gestoken en die jas zit als gegoten. De XSR700 en XSR900 hebben beiden een Sport Edition met fraai uitziende accessoires. Beide modellen zijn per direct leverbaar.

De XSR modellen zijn geïnspireerd op het oude XS verleden waarbij de Flat Track historie centraal staat. Vorig jaar nog werd de Yamaha XSR900 in 2017 verkozen tot "Best of the Best" in de wereldvermaarde Red Dot Award in de categorie Product Design.

Voor de Sport Edition krijgt de XSR700 bovendien nog een Akrapovic uitlaatsysteem, een fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten voor en achter, een LED achterlicht en een mooi single seater zadel. Daar bovenop kan men nog kiezen voor een Öhlins veersysteem voor en achter; in dit geval twee Öhlins FSK 100 voorvorkveren en een Öhlins STX 46 schokbreker. De XSR700 Sport Edition is verkrijgbaar in drie kleurstellingen: Garage Metal, Tech Black en Brilliant Red en is bovendien ook in een 35 kW uitvoering leverbaar.
De XSR700 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 10.299,00, de standaard XSR700 is al leverbaar vanaf € 8.999,00.




De XSR900 Sport Edition is uitgerust met een compleet Akrapovic uitlaatsysteem, aluminium seat cover, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten rondom en speciale graphics op beide velgen.  Optioneel leverbaar is ook een Öhlins veersysteem voor en achter, bestaande uit NIX 30 voorvork cartridge plus twee 9 N/mm voorvorkveren en een STX 46 schokbreker achter. De XSR900 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 13.499,00, de standaard XSR900 is al leverbaar vanaf € 11.399,00. De XSR900 Sport Edition en de XSR900 zijn leverbaar in de kleurstellingen Midnight Black, Garage Metal, Rock Slate en Racing Red.

Vind je droom YAMAHA XSR 700 op motoroccasion.nl

Vind je droom YAMAHA XSR 900 op motoroccasion.nl

#retro #motoroccasion #yamahamotornederland #motoren #XSR



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2024 Motoroccasion