Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
30-01-2018
Sportieve jas voor retro motoren; de XSR Sport Editions



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Yamaha heeft voor de Nederlandse markt twee modellen in een sportieve jas gestoken en die jas zit als gegoten. De XSR700 en XSR900 hebben beiden een Sport Edition met fraai uitziende accessoires. Beide modellen zijn per direct leverbaar.

De XSR modellen zijn geïnspireerd op het oude XS verleden waarbij de Flat Track historie centraal staat. Vorig jaar nog werd de Yamaha XSR900 in 2017 verkozen tot "Best of the Best" in de wereldvermaarde Red Dot Award in de categorie Product Design.

Voor de Sport Edition krijgt de XSR700 bovendien nog een Akrapovic uitlaatsysteem, een fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten voor en achter, een LED achterlicht en een mooi single seater zadel. Daar bovenop kan men nog kiezen voor een Öhlins veersysteem voor en achter; in dit geval twee Öhlins FSK 100 voorvorkveren en een Öhlins STX 46 schokbreker. De XSR700 Sport Edition is verkrijgbaar in drie kleurstellingen: Garage Metal, Tech Black en Brilliant Red en is bovendien ook in een 35 kW uitvoering leverbaar.
De XSR700 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 10.299,00, de standaard XSR700 is al leverbaar vanaf € 8.999,00.




De XSR900 Sport Edition is uitgerust met een compleet Akrapovic uitlaatsysteem, aluminium seat cover, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten rondom en speciale graphics op beide velgen.  Optioneel leverbaar is ook een Öhlins veersysteem voor en achter, bestaande uit NIX 30 voorvork cartridge plus twee 9 N/mm voorvorkveren en een STX 46 schokbreker achter. De XSR900 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 13.499,00, de standaard XSR900 is al leverbaar vanaf € 11.399,00. De XSR900 Sport Edition en de XSR900 zijn leverbaar in de kleurstellingen Midnight Black, Garage Metal, Rock Slate en Racing Red.

Vind je droom YAMAHA XSR 700 op motoroccasion.nl

Vind je droom YAMAHA XSR 900 op motoroccasion.nl

#retro #motoroccasion #yamahamotornederland #motoren #XSR



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Spring hub" betekent: Verende naaf die werd ontwikkeld en toegepast door het Engelse merk Triumph in het achterwiel van de 50OCC en 650CC staande twin modellen als de SpeedTwin en deTiger uit de jaren veertig en vijftig. Om het rijden met het stijve frame toch nog enig comfort te verschaffen, werd niet overgegaan tot bijvoorbeeld het aanbrengen van plunjervering in de achterbrug van het frame, of van een scharnierende achterbrug, maar van een afgeveerde achteras. Dat afveren vond plaats in de naaf, waarin de achteras een paar centimeter verticaal op en neer kon veren. Een constructie die in motorkringen evenveel bewondering als verwerping heeft geoogst. De spring hub verdween toen de scharnierende achtervork met schokdempers de standaardconstructie werd op moderne motorfietsen in de jaren vijftig.
© 2000 - 2018 Motoroccasion