Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
30-01-2018
Sportieve jas voor retro motoren; de XSR Sport Editions



Vind Motoroccasion.nl leuk 


Yamaha heeft voor de Nederlandse markt twee modellen in een sportieve jas gestoken en die jas zit als gegoten. De XSR700 en XSR900 hebben beiden een Sport Edition met fraai uitziende accessoires. Beide modellen zijn per direct leverbaar.

De XSR modellen zijn geïnspireerd op het oude XS verleden waarbij de Flat Track historie centraal staat. Vorig jaar nog werd de Yamaha XSR900 in 2017 verkozen tot "Best of the Best" in de wereldvermaarde Red Dot Award in de categorie Product Design.

Voor de Sport Edition krijgt de XSR700 bovendien nog een Akrapovic uitlaatsysteem, een fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten voor en achter, een LED achterlicht en een mooi single seater zadel. Daar bovenop kan men nog kiezen voor een Öhlins veersysteem voor en achter; in dit geval twee Öhlins FSK 100 voorvorkveren en een Öhlins STX 46 schokbreker. De XSR700 Sport Edition is verkrijgbaar in drie kleurstellingen: Garage Metal, Tech Black en Brilliant Red en is bovendien ook in een 35 kW uitvoering leverbaar.
De XSR700 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 10.299,00, de standaard XSR700 is al leverbaar vanaf € 8.999,00.




De XSR900 Sport Edition is uitgerust met een compleet Akrapovic uitlaatsysteem, aluminium seat cover, fly screen, verstelbare rem- en koppelingshendels, LED knipperlichten rondom en speciale graphics op beide velgen.  Optioneel leverbaar is ook een Öhlins veersysteem voor en achter, bestaande uit NIX 30 voorvork cartridge plus twee 9 N/mm voorvorkveren en een STX 46 schokbreker achter. De XSR900 Sport Edition is per direct leverbaar vanaf € 13.499,00, de standaard XSR900 is al leverbaar vanaf € 11.399,00. De XSR900 Sport Edition en de XSR900 zijn leverbaar in de kleurstellingen Midnight Black, Garage Metal, Rock Slate en Racing Red.

Vind je droom YAMAHA XSR 700 op motoroccasion.nl

Vind je droom YAMAHA XSR 900 op motoroccasion.nl

#retro #motoroccasion #yamahamotornederland #motoren #XSR



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork Ún achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2019 Motoroccasion