Home
Contact
Disclaimer
Sitemap
Login
Nieuwsbrief:
Aanmelden
Motorplein
Motoren zoeken
Motor gegevens
Alle motoren
Aanbiedingen
Favorieten
ZOEK:
Motor zoeken
Eenvoudig zoeken
Geavanceerd zoeken
MODELLEN 2025
Occasions
Nieuw
Merk:
Type:
Categorie:
Categorieën
All Off Road
Cross
Custom Cruiser
Enduro
Minibike
Motorscooter
Naked
Overig
Quad
Retro
Sport
Super Sport
Supermotard
Toer
Trial
Trike
Zijspan
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
▼
Minder opties
▲
Motorinhoud:
-
Vermogen:
-
Geschikt voor:
Electrisch
BTW Verrekenbaar
Afstand:
Alle
10 km
25 km
50 km
75 km
100 km
Trefwoorden:
Zoeken
Reset
Top Motoren Selectie
MODELLEN 2025
Advertentie
Like ons op facebook
Motoroccasion
Zoeken
Sorteer op:
Merk + Type ↗
Merk + Type ↘
Bouwjaar ↗
Bouwjaar ↘
Prijs ↗
Prijs ↘
Uw zoekactie heeft geen resultaten opgeleverd.
Wist u dat:
In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SUZUKI
ADDRESS
AN 200 BURGMAN
AN 400 BURGMAN
AN 650 BURGMAN
B KING
DR 400
DR-Z 4 SM
DR-Z 4 S
GLADIUS
GS 1000
GS 450
GS 500
GS 750
GS 850
GSF 1200 BANDIT
GSF 1250 BANDIT
GSF 600 BANDIT
GSF 650 BANDIT
GSR 600
GSR 750
GSX 1200
GSX 1250
GSX 1400
GSX 250
GSX 600
GSX 650
GSX 750
GSX-8R
GSX-8S
GSX-8TT
GSX-8T
GSX-R 1000
GSX-R 1100
GSX-R 1300 HAYABUSA
GSX-R 600
GSX-R 750
GSX-S 1000 GT TOURING
GSX-S 1000 GX
GSX-S 1000 KATANA
GSX-S 1000
GSX-S 750
GSX-S 950
GT 250
GT 750
GW 250
GZ 250 MARAUDER
INAZUMA 250
INTRUDER C 1500
INTRUDER C 1800 R
INTRUDER C 800
INTRUDER M 1500
INTRUDER M 1800 R
INTRUDER M 800
KINGQUAD 400
LS 650 SAVAGE
RF 600 R
RF 900 R
RM 125
RM 500
SIXTEEN 150
SV 1000
SV 650 X
SV 650
TL 1000 R
TL 1000 S
UH 200
UX 150
V-STROM 1050
V-STROM 250 A
V-STROM 800
V-STROM DL 1000
V-STROM DL 650
VL 1500 INTRUDER
VL 800 VOLUSIA
VS 1400 INTRUDER
VS 400 INTRUDER
VS 600 INTRUDER
VS 700 INTRUDER
VS 750 INTRUDER
VS 800 INTRUDER
VZ 1600 MARAUDER
VZ 800 MARAUDER
XF 650 FREEWIND
Contact
Sitemap
Disclaimer
© 2000 - 2025 Motoroccasion