Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Like ons op facebook

Sorteer op:
BMW R 1100 RT ABS
BMW R 1100 RT ABS
€ 1.150,- p/mnd klik hier
1999, 102012 Km
KAWASAKI Z 800 ABS
KAWASAKI Z 800 ABS
€ 7.290,- p/mnd klik hier
2016, 35485 Km
KAWASAKI Z 300
KAWASAKI Z 300
€ 4.790,- p/mnd klik hier
2017, 19515 Km
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRC
HARLEY-DAVIDSON ROAD KING CLASSIC FLHRC
€ 13.450,- p/mnd klik hier
2007, 62331 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 1.150,- p/mnd klik hier
1999, 63779 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
2004, 3 Km
KTM 250 EXC F
KTM 250 EXC F
€ 13.239,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA NMAX 155
YAMAHA NMAX 155
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI VS 700 INTRUDER
SUZUKI VS 700 INTRUDER
€ 1.950,- p/mnd klik hier
1987, 20800 Mls
HONDA VTR 1000 SP 1
HONDA VTR 1000 SP 1
€ 8.499,- p/mnd klik hier
2000, 49880 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 85 STRADA
MOTO GUZZI V 85 STRADA
€ 14.449,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KAWASAKI VERSYS X-300
KAWASAKI VERSYS X-300
€ 4.699,- p/mnd klik hier
2019, 7780 Km
PIAGGIO MP3 500 LT BUSINESS
PIAGGIO MP3 500 LT BUSINESS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2012, 32879 Km
MOTO GUZZI STELVIO
MOTO GUZZI STELVIO
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2014, 59000 Km
Merkdealer
DUCATI SCRAMBLER CAFE RACER
DUCATI SCRAMBLER CAFE RACER
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2017, 9662 Km
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2024, 300 Km
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS 1000
KAWASAKI VERSYS 1000
€ 13.299,- € 14.299,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA YBR 125
YAMAHA YBR 125
€ 1.450,- p/mnd klik hier
2007, 31394 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 36.661,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 17.450,- p/mnd klik hier
2019, 59520 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion