Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2024

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 6.950,- p/mnd klik hier
1971, 104156 Km
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 5.950,- p/mnd klik hier
1972, 56038 Km
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 7.850,- p/mnd klik hier
1972, 9186 Km
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 6.950,- p/mnd klik hier
1973, 71001 Km
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1974, 109638 Km
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 4.250,- p/mnd klik hier
1976, 87996 Km
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 5.450,- p/mnd klik hier
1976, 88280 Km
BMW R 75/7
BMW R 75/7
€ 3.975,- p/mnd klik hier
1977, 50552 Km
BMW R 75/7
BMW R 75/7
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1977, 64000 Km
Een stukje historie: BMW in 1928 - In 1928 nam BMW de Fahrzeugfabrik Eisenach (FFE) in Eisenach over. Vanaf dat jaar ging BMW “paren” van motorfietsmodellen maken: ongeveer gelijktijdig kwam er een zijklepmotor als toermotorfiets en een kopklepmotor als sportmotor op de markt. De eerste voorbeelden waren de R 42 en R 47 (1928-1929). Dit kon gemakkelijk en goedkoop door het "Baukastensystem", een modulair bouwsysteem waarbij op basis van een bestaand frame en motorblok door min of meer kleine wijzigingen (cilinders, zuigers en cilinderkoppen) een motorfiets met een heel ander karakter kon worden gebouwd. De boxermotoren werden in de inhoudsklassen 500 en 750 cc gebouwd. Vanaf het begin kon elektrische verlichting geleverd worden, maar vanaf 1928 werd deze standaard gemonteerd. Tot 1929 werden buisframes gebruikt, maar vanaf dat jaar waren de dubbele wiegframes als plaatframe uitgevoerd.
© 2000 - 2024 Motoroccasion