Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:

BMW M 1000 RR, het eerste M model van BMW Motorrad

Met de S 1000 RR als basis heeft BMW met een veelvoud aan updates en upgrades een afgetrainde topatleet afgeleverd: de BMW M 1000 RR, het eerste M model van BMW Motorrad. Om als Olympische topatleet, of Supersporter zo je wilt, je te kwalificeren voor een plek op het hoogste podium moet je een goede palmares overleggen. De motor levert een maximumvermogen van 156 kW / 212 pk en weegt 192 kg. Deze motor is daarmee de krachtigste en snelste voor weggebruik geschikte motorfiets van BMW Motorrad. Met een koppel van 113 Nm sprint de superbike in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/h. De motor is begrenst op een topsnelheid van 306 km/h.
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 28.490,- p/mnd klik hier
2021, 10710 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 25.950,- p/mnd klik hier
2022, 3558 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 27.950,- p/mnd klik hier
2022, 17900 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 28.500,- p/mnd klik hier
2022, 3986 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 35.499,- p/mnd klik hier
2022, 2030 Km

Supersport BMW M 1000 RR

De toepassing van alle aerodynamische kennis zorgt voor een later remmoment en de mogelijkheid tot eerder accelereren dankzij meer downforce. De gasreactie kent twee standen en met de Race Pro modus is de mate van motorrem in drie standen in te stellen. De BMW M 1000 RR biedt verder de Schakelassistent Pro, Launch Control, Hill Start Control Pro en Pit Lane-Limiter. De motor heeft ook dynamische tractie controle, een M remsysteem en andere technische toepassingen die je de motor optimaal laten beheersen.
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 36.950,- p/mnd klik hier
2023, 6150 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 31.990,- p/mnd klik hier
2024, 3826 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 34.999,- p/mnd klik hier
2024, 3260 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 36.990,- p/mnd klik hier
2024, 3395 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 38.950,- p/mnd klik hier
2024, 14008 Km
Merkdealer
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 42.990,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 47.950,- p/mnd klik hier
2025, 1525 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 49.500,- p/mnd klik hier
2025, 2025 Km
BMW M 1000 RR
BMW M 1000 RR
€ 52.363,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion